مفاهیم و قواعد بازاریابی سئو را بدانید!

بازاریابی سئو

اگر آشنایی اندکی در زمینه طراحی سایت داشته باشید، حتماً عنوان سئو به گوشتان خورده است و می دانید که برای بالا رفتن رتبه وب سایت و افزایش بازدهی آن باید سایت خود از نظر سئو بهینه کنید.

به عبارت دیگر منظور از SEO بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد که برای انجام آن لازم است دانش و مهارت کافی داشته باشد. چرا که در صورت عدم پیاده سازی درست تکنیک های سئو نه تنها نمی توانید رتبه آن را در لیست نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهید، بلکه با اینکار همان بازدیدکنندگان و مشتریان ثابت وب سایت خود را نیز از دست خواهید داد.

خوشبختانه امروزه علاوه بر طراحی سایت در زمینه سئو نیز می توانید از دانش و تجربه افراد متخصص و کارآزموده ای که در شرکتهای ارائه دهنده خدمات سئو فعالیت می کنند، بهره مند شوید.

این افراد با پیدا کردن بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی با کسب و کارتان و تولید محتوایی متناسب با آن کلمات کلیدی می توانند موجب بالا رفتن رتبه وب سایتتان شوند.

البته ناگفته نماند که فعالیت های سئو تنها محدود به تولید محتوای باکیفیت و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب نمی شود، بلکه شامل ابعاد تخصصی تری نیز می باشد که از بین آنها می توانیم به قابل فهم کردن صفحات وب سایت برای ربات های جستجو اشاره کنیم.

بنابراین وب سایت شما علاوه بر اینکه باید برای کاربران عادی قابل فهم و درک باشد، باید به گونه ای طراحی شوند تا ربات های جستجو نیز بتوانند محتویات آن را درک کنند.

موتورهای جستجو مانند موتور جستجو گوگل معیارهای زیادی برای رتبه بندی وب سایت ها دارد که موارد گفته شده، تنها چند مورد از آنها می باشد. بنابراین شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو برای بهینه سازی یک وب سایت باید تمام فاکتورها و معیارها را مورد توجه قرار دهند.

منظور از بازاریابی سئو چیست؟

همانطور که می دانید، عنوان این مقاله در رابطه با بازاریابی سئو می باشد. از این رو بعد از اینکه با مفهوم سئو و هدف از انجام آن آشنا شدید، در اینجا می خواهیم به بررسی بیشتر بازاریابی سئو سایت که امروزه به شدت اهمیت پیدا کرده است، بپردازیم.

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که منظور از بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا می باشد.به این صورت که اگر شما بخواهید اقدام به بهینه سازی یک سایت از نظر سئو نمایید در ابتدا باید محتوایی بسیار قوی و مناسب برای آن تولید کنید. در مقابل این عقید، عده ای دیگر نیز وجود دارند که معتقد هستند بازاریابی سدو دقیقاً با ذات حرفه ای بازاریابی در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: لیست خدمات پشتیبانی سایت

رابطه بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا

اگر بخواهیم در نظر بگیریم که بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا است باید بگوییم که تکنیک های سئو در واقع عامل به وجود آورنده تقاضا بوده که تولید محتوای خوب و باکیفیت به این تقاضا پاسخ می دهد. از این رو بدون تولید محتوای خوب نمی تواند سایت را از نظر سئو بهینه کرد و رتبه آن را در لیست نتایج گوگل بالا برد.

سئو سایت به شما کمک می کند که بهترین و پرطرفدارترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و آنها را در تولید محتوای وب سایت مورد استفاده قرار دهید تا به این طریق کاربران با جستجو کلمات کلیدی مرتبط آدرس وب سایت شما را در رنک های بالاتری مشاهده کنند که این موضوع در افزایش تعداد بازدید کنندگان و ترافیک ورودی به وب سایت تاثیر بسزایی دارد.

اگر بخواهیم این عقیده را مبنای کار خود قرار دهیم در ابتدا باید تعیین کنیم که بازاریابی محتوا چگونه و به چه صورت انجام می شود و با استفاده از چه تکنیک هایی می توان کلمات کلیدی مناسب پیدا کرد تا بتوانید به کمک آنها یک محتوای منحصر به فرد و جذاب تولید کنید.

با توجه به مطالب گفته شده، حتماً متوجه شدید که سئو و تولید محتوا به صورت یک حلقه به یکدیگر وابسته هستند و می توان نتیجه گرفت که این عقیده میتواند عقیده درستی باشد و نمی تواند به هیچ عنوان منکر همپوشانی تولید محتوا و سئو شد.

رابطه بازاریابی SEO و فن بازاریابی

همانطور که گفتیم 2 عقیده برای بازاریابی سئو وجود دارد که یکی از آنها در بخش قبلی مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم و در اینجا می خواهیم باور دوم که بیان می کرد بازاریابی سئو در واقع همان بازاریابی برای هر محصول دیگر می باشد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

قبل از هرچیز باید بگوییم که بازاریابی برای محصولات و خدمات یکی از مهمترین ارکان اقتصادی در هر جامعی بوده که انتخاب و پیاده سازی تکنیک های بازاریاب یستگی به درجه بازاریاب دارد که میزان تخصصی و کاربردی بودن این تکنیک هاست که مهارت و درجه یک بازاریاب را تعیین می کند.

به طور کلی همه کسب و کارها حتی کسب و کارهای بسیار کوچک نیز برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود نیاز به بازاریابی دارند و بدون آن نمی توانند محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند. از این رو هر کسب و کاری برای معرفی خدمات خود باید در بستر و محیط مناسبی بازاریابی کند.

سئو سایت نیز جزو خدماتی است که برای عرضه آن باید بازاریابی کرد.فرض کنید که شما در زمینه سئو تخصص دارید و می خواهید از این راه درآمد کسب کنید پس لازم است که نمونه کارهای سئو خود را به دیگران نشان دهید تا آنها بتوانند به شما اعتماد کنند.

بازار هدف سئو کجاست؟

یک سئو کار حرفه ای باید به توانایی زیادی در بازاریابی داشته باشد. چرا که بعد از بهینه کردن یک سایت باید آنها را به بهترین نحو ممکن و در محیط های مناسبی عرضه کند. روش های زیادی برای بازاریابی سئو وجود دارد که شما به عنوان یک سئو کار می توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال اولین فاکتور برای بازاریابی هرچه بهتر سئو، تولید محتوای مرتبط با کسب و کار می باشد.

در این روش که به آن روش مستقیم بازاریابی سئو گفته می شود، شما باید دقیقاً درباره ویژگی ها و مزیت های کسب و کار، خدمات و یا محصولات خود صحبت کنید تا بتوانید به عرضه آنها بپردازید.

یکی دیگر از روش های بازاریابی سئو، جذب غیرمستقیم کاربران می باشد. در این روش شما به هیچ عنوان درباره محصولات و خدمات تبلیغ کنید، بلکه فقط درباره فواید و ویژگی های هرکدام از آنها اطلاعات جامعی را در اختیار کاربران قرار می دهید، تا کاربرانی که در ابتدا قصد خرید نداشتند با مطالعه محتوای مورد نظر به مشتریان بالفعل وب سایت های تبدیل شوند. از آنجایی که در این روش هیچ تبلیغی صورت نمی گیرد، میزان اعتماد کاربران افزایش پیدا می کند و زودتر از خدمات وب سایت شما استفاده خواهند کرد.

ابزارهای بهبود بازاریابی سئو

خوشبختانه امروزه، گوگل، ابزارهای زیادی برای بهبود بازاریابی سئو ارائه کرده است که از بین آنها می توانیم به گوگل ترند، گوگل آنالیتیکس و… اشاره کنیم. این ابزار به شما برای پیدا کردن یک بستر مناسب به منظور پیاده سازی تکنیک ها و دستورالعمل های سئو کمک زیادی می کنند.

جمع بندی

بطور خلاصه و به عنوان یک جمع بندی کلی باید بگوییم که سئو سایت و تولید محتوا کاملاً به هم وابسته بوده و نمی توانند آنها را از هم جدا کرد.

علاوه بر این، بازاریابی، رکن اصلی هر کسب و کاری بوده که سئو سایت هم شامل آن می شود و یک متخصص سئو باید به خوبی در این زمینه مهارت داشته باشد و به خوبی بداند که تخصص خود را باید در چه زمان و مکانی ارائه کند تا بیشتری اثربخشی و کارایی را داشته باشد.

5/5 امتیاز

این مقاله را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.